Technika origami jest starą sztuką składania papieru. Pewien pedagog uważał, że origami rozwija nie tylko sprawności manualne, ale może znacząco wpływać na pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, a co najważniejsze– może stymulować rozwój wyobraźni przestrzennej. Szczególnego znaczenia w przedszkolu nabierają ćwiczenia manipulacyjne z małym kołem, kwadratem czy inną wyjściową płaszczyzną origami, które usprawniają mięśnie dłoni tak potrzebne w nauce pisania i jednocześnie pomagają poznać stosunki przestrzenne, figury geometryczne oraz geometrię samej kartki papieru.

Technika origami może być idealnym sposobem na spędzenie miłego i efektywnie spożytkowanego czasu w gronie najbliższych. Prace wykonane wraz z dzieckiem mogą udekorować jego pokój czy być dla kogoś pomysłem na prezent.

Origami określa się jako metodę na sukces dziecka, ponieważ etapowość w składaniu papieru sama w sobie tworzy wiele progów do osiągania całej gamy mniejszych lub większych sukcesów.

W tym miesiącu proponuję Państwu wykonanie wraz ze swoją pociechą letniego obrazka.

W tym celu potrzebujemy:biedronka

  • 6 kółek średnica 2 cm- kropki biedronki
  • 2 niebieskie kółka średnica 2 cm- chmury,
  • 1 żółte kółko średnica 2 cm -słońce,
  • 1 czarne kółko średnica 3 cm – głowa biedronki,
  • 2 różowe średnica 3 cm skrzydła motyla,
  • 2 różowe średnica 2 cm- skrzydła motyla,
  • 2 zielone średnica 2 cm- skrzydła motyla,
  • 2 zielone średnica 1 cm- skrzydła motyla,
  • 2 zielone kółka średnica 3 cm – krzaczki,
  • 2 czerwone kółka średnica 8 cm- skrzydła biedronki,
  • 1 różowe średnica 2 cm- głowa ślimaka,
  • 2 zielone średnica 1 cm oczy ślimaka,
  • 5 zielonych średnica 1 cm- ślimak,
  • skorupa ślimaka od największego do najmniejszego kółeczka jakie nam zostały.

Niektóre z kół zginamy na pół, a inne zostawiamy takie jak są i przyklejamy na kartkę papieru.

Życzę udanej zabawy 😉

Paula Kasprzak- Michalak