Technika origami jest starą sztuką składania papieru. Pewien pedagog uważał, że origami rozwija nie tylko sprawności manualne, ale może znacząco wpływać na pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, a co najważniejsze– może stymulować rozwój wyobraźni przestrzennej. Szczególnego znaczenia w przedszkolu nabierają ćwiczenia manipulacyjne z małym kołem, kwadratem czy inną wyjściową płaszczyzną origami, które usprawniają mięśnie dłoni tak potrzebne w nauce pisania
i jednocześnie pomagają poznać stosunki przestrzenne, figury geometryczne oraz geometrię samej kartki papieru.
Technika origami może być idealnym sposobem na spędzenie miłego i efektywnie spożytkowanego czasu w gronie najbliższych. Prace wykonane wraz z dzieckiem mogą udekorować jego pokój czy być dla kogoś pomysłem na prezent.
Origami określa się jako metodę na sukces dziecka, ponieważ etapowość w składaniu papieru sama w sobie tworzy wiele progów do osiągania całej gamy mniejszych lub większych sukcesów.
W tym miesiącu proponuję Państwu wykonanie wraz ze swoją pociechą smoka.
Do jego wykonania potrzebne będą:
- 3 żółte koła (2 o średnicy 30mm, 1 o średnicy 100mm),
- 1 czerwone koło o średnicy 30mm,
- 15 zielonych kół (2 o średnicy 100mm, 5 o średnicy 57mm, 1 o średnicy 47mm, 7 o średnicy 30mm),
- 2 czarne koła wycięte dziurkaczem,
- klej,
- kartka papieru.
W celu wykonania smoka wszystkie kółka składamy na pół z wyjątkiem oczu. Przyklejamy je jak na obrazku.
Życzę udanej zabawy
mgr Paula Kasprzak- Michalak