Witamy Blogu Kaczki Dziwaczki

To miejsce pełne inspiracji, porad i pasji !

Rozwijanie zmysłów poprzez zabawę- część 2 –wzrok.

Dzieci poznają świat za pomocą zmysłów – wzroku , słuchu,  dotyku, węchu. Dziś przedstawię jak rozwijać zmysł wzroku. Naukowcy udowodnili, że 70 % informacji pochodzących z otoczenia dostarcza nam wzrok. Oczy są naszą kamerą, które rejestrują obraz , który przesyłany...

czytaj dalej

Rozwijanie zmysłów poprzez zabawę- część 1 – słuch

Dzieci poznają świat za pomocą zmysłów – wzroku , słuchu,  dotyku, węchu. Dziś przedstawię jak rozwijać zmysł słuchu. Dziecko odbiera pierwsze dźwięki już przed przyjściem na świat- głos matki czy muzykę. Umiejętność rejestrowania, przetwarzania i odróżniania dźwięków...

czytaj dalej

Miód – jego cudowne właściwości

Miód ze względu na swoje cudowne właściwości znany jest od wieków. Miód to naturalny środek spożywczy, jest słodki, wysokokaloryczny, konserwujący i leczniczy. W miodzie stwierdzono zawartość 21 pierwiastków, takich jak wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, mangan i...

czytaj dalej

English at Home

Dzień dobry Polecam wszystkim rodzicom strony internetowe, które będą pomocne w rozwijaniu i utrwalaniu znajomości języka angielskiego u Waszych pociech. http://supersimplelearning.com/ Super Simple Songs jest to strona poświęcona nauce języka angielskiego poprzez...

czytaj dalej

Motylek – ORIGAMI

  Podczas wykonywania tej pracy dziecko samo może wybrać kolory kółek, z których powstanie motylek lub też narzucić wybór. Do wykonania tej pracy potrzebne będą: 21 białych kółeczek- obłoczki, 2 żółte większe kółka- skrzydła, 2 większe kółka- skrzydła, 4 mniejsze...

czytaj dalej

Czy podjadanie między posiłkami jest zdrowe?

Wszyscy wiemy jak ważne jest regularne spożywanie posiłków, niezależnie od tego czy spożywamy 3 posiłki (śniadanie, obiad, kolację) czy 5 posiłków dziennie (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja), ważne jest aby nie podjadać między posiłkami. Ważne...

czytaj dalej

Zaburzenia Emocjonalne cz.2

DZIECI ZAHAMOWANE PSYCHORUCHOWO Tym mianem określa się dzieci lękowe, u których obserwuje się trudności w kontaktach społecznych i obniżoną aktywność. Wśród nich wyróżnia się: –dzieci tzw. „zmotywowane-napięte” charakteryzują się ogromną...

czytaj dalej